måndag 31 augusti 2009

Arga lappen

Det finns ju en blogg som heter "Arga lappen" som är väldigt rolig, men tyvärr har den sin bakgrund i något riktigt tråkigt, arga lappar i tvättstugor o dyl.

I vår lilla bostadsrättsförening (14 medlemmar) så har det nu brutit ut ett kallt krig om städningen i tvättstugan:

På augustis tvättlista har några medlemmar börjat skriva efter andras namn typ: "Mycket dåligt städat, skitiga golv och tvättmedel på maskinerna" eller "OBS! Städa gärna efter dig nästa gång". Det här har gjort att jag blir skitorolig för att min städning inte ska vara till fyllest, så att jag får mig en beta och hängs ut på listan. Eftersom jag vet att det finns medlemmar som "fultvättar" så är det ju inte heller säkert att rätt person anklagas.

För att få stopp på detta med kommentarerna på listan så bad jag min man som är sekreterare i föreningen att ta upp detta med städningen i ett informationsblad till alla medlemmar, men si det ville inte vår ordförande som inte vill stöta sig med någon.

Varför har folk så lite civilkurage, och varför är det så svårt att säga till någon öga mot öga i st f att skriva arga kommentarer. Jag vet inte eftersom jag själv är så d-a feg, och så otroligt konflikträdd, men jag retar mig å andra sidan inte så mycket på lite damm i tvättstugan.

3 kommentarer:

mvanvreten sa...

Tror knappast att du behöver oroa dig...

mvanvreten sa...

och man kanske inte säger det till sina grannar eftersom man i normala flerfamiljshus inte pratar med sina grannar...

Anonym sa...

På en arbetsplats hade man problem med odiskade muggar, gammal mat som lämnades kvar i kylskåpet och att vissa inte städade undan efter sig.
Efter ett tag satte någon upp en lapp med texten:
”Din mamma jobbar inte här”

Efter några dagar skrev någon dit:
”Jo,det gör hon visst”

Det blev ju mycket skratt kring det men knappast inte bättre städat.

Kram C.C