onsdag 26 augusti 2009

Ny tavla

I lördags var vi på konstutställning på Galleri Elixir, som ligger i sjukhusets entré. Jag hade läst om utställningen i tidningen, och sett bild på en tavla som jag bara kände var min. När vi kom dit var den reserverad av någon, men jag skrev ändå upp mig på listan för den som reserverat hade bara skrivit sitt namn och inget mer. I dag ringde hon som ansvarar för utställningarna och berättade att jag kan hämta den på lördag. Alltså den var ju min då...

Så här snygg är den, konstnären heter Elvy Drugge och är i från Sandviken. Snart sitter den hemma hos oss!



3 kommentarer:

mvanvreten sa...

Ja, inte är det ju min stil inte, men jag ser ju att det är din. pris för denna?

Musslovich sa...

Helt överkomligt 2.300:-, en halv mobiltelefon m a o.

Paula sa...

Den var snygg! Hade passat perfekt ovanför min soffa! Jag gillar färg och fläkt, när vi flyttade hit i somras ratade jag alla mina gamla tavlor som av rutin hamnat på väggarna på nytt vid varje flytt. Det är ju inte tavlor jag valt, det är tavlor jag ärvt, och tavlor som maken hade med sig i boet.
Nu målar jag egna tavlor för fullt, målet är att så småningom ska bara egna tavlor hänga på väggarna!
Kram