torsdag 13 augusti 2009

"Potensgivarna" och "Kicki och Lasse"

"Potensgivarna", av Kerstin Brunk Holmqvist: Två systrar som blivit "gammjäntor", kommer av en slump på en lysande affärsidé. Småputtrig bok om man vill ha något verkligt lättläst. Ingen bok man minns, eller som ger något extra, men lite roande.











"Kicki och Lasse", av Peter Kihlgård: Rörig bok, mycket knepigt skriven. Jag är tydligen inte tillräckligt intellektuell och kulturell för han är kritikerrosad tror jag i a f. Det mest överraskande var att när jag kommit långt in i boken så visste jag vad som skulle komma, jag undrade då om jag är synsk eller om jag verkligen läst den här boken tidigare. Jag är nu tämligen säker på att jag läst avsnittet som en novell i någon av "Noveller för världens barn". Svårläst och knepig!



Inga kommentarer: