tisdag 18 augusti 2009

(nästan) MORMOR!

Äntligen kan jag börja andas ut och tro på att jag nog ska bli mormor i januari. Det är det största - näst efter de egna två döttrarna - som kan hända!

Faktiskt har jag redan köpt en jättefin barnvagn till det lilla underbara som förhoppningsvis kommer.
Bakgrunden till detta är: Malin och Tommy hade varit och tittat på en ny vagn. Den ekonomiska modern/svärmodern undrade då om de verkligen skulle köpa en ny vagn? Dottern svarar då att: - Du har ju sagt att ditt barnbarn ska ha det bästa. Jag svarar då att: - I så fall ska väl jag stå för det hela. Varpå dottern svarar: - Ja, gärna för oss! Men se då blir det ingen ny vagn, den blivande mormodern tycker dels att det är onödigt med en ny vagn när marknaden kryllar av fina begagnade och dels att många av de nya vagnarna är fula. Hittade då en skönhet på Blocket, och när jag visade dottern denna sa hon direkt: - Den ska vi ha!
















I går så var de blivande föräldrarna på ultraljud och allt verkade vara helt OK. Barnet rörde sig och drack fostervatten (gör de det?). De vill ju veta barnets kön i förväg (något som alla verkar vilja göra i dag), tyvärr gick inte det att se, barnmorskan kunde i a f inte se någon liten penis, så kanske, kanske det blir en flicka då, precis vad Roland tror att det ska bli.

Jag ska snart börja min stickyra. Det ska bli en filt, en åkpåse och ett litet set med omlottkofta, byxa, mössa och sockor. Fantastiskt att få sticka till sitt barnbarn! Det där med att få sticka satt långt inne, mina barn är väl inte så impade av stickat eftersom jag alltid stickat så mycket, men när Alex Schulman hade stickade kläder och stickad filt till sitt lilla barn, ja se då gick det bra.

1 kommentar:

Paula sa...

Hej! Så där resonerade våra ungdomar också, allt annat går att ha begagnat, men se vagnen, den skulle vara ny! Men dom får bekosta den själva...
Vår tillökning väntas ju redan om en månad den 22 september och dom ville inte veta vad det blir!
Lycka till nu med stickningen, min mamma var en hejare på sånt, tyvärr ärvde jag inte hennes talang
Kramen