söndag 23 augusti 2009

Fotografering med förhinder



















Vår gamla digitalkamera började äta batterier för ett år sedan. Vi har stått ut, och tyckt att det var så svårt att bestämma vad vi skulle köpa i stället.
Men på försommaren fick jag ett tips från min bloggvän Paula. Sagt och gjort vi köpte en ny kamera. Bäst pris var det på Experts nätbutik. När kameran var tre-fyra veckor så slutade den att fungera, det gick helt enkelt inte att "öppna" den. Detta var på vår första semestervecka och vi skulle åka till Skåne veckan därpå. Roland gick då ned till Expert-butiken för att lämna in den och få en lånekamera under tiden, trodde vi! Där stod vi med vår gamla batteriätare igen och Roland var fullkomligt rasande (och då är han inte att leka med) på Expert, som inte kunde ge oss en lånekamera under servicetiden.

Vi åker till Skåne, och den gamla batterislukaren börjar helt plötsligt fungera något bättre så vi fotar en hel del. På/Vid Ale stenar tog vi de sista bilderna sen försvann kameran! Vi måste ha tappat den, för att någon skulle stjäla den är helt osannolikt!

Så semesterbilderna från 2009 dem har vi bara i vårt huvud vilket inte är det sämsta, men ändå.

1 kommentar:

Paula sa...

Nämen fy va tråkigt! Ni har väl haft maximal otur! Jag köpte min kamera på nätet, och pepparpeppar så har den funkat bra!
Angående läkarbesök, självklart måste du gå till doktorn för att få de prover gjorda som du behöver!
Tack för mejlet, jag hör av mig snart
Kram