onsdag 9 september 2009

"Drottningoffret", Hanne-Vibeke Holst

Det här är den första bok jag läst av Hanne-Vibeke Holst, och jag kan förstå hennes popularitet. Dock undrar jag om hon har betalt per sida, boken är på 622 sidor!?


Boken är alltså i mitt tycke för lång, men klart intressant och spännande. Hon är framför allt duktig på att måla upp ett märkligt men intressant persongalleri. Hon verkar dessutom väldigt påläst på de ämnen hon berör, sjukvård, politik och religion bl a.


Kanske ska jag prova att läsa nå´t mer av henne, men då får det lov att vara kortare böcker.

1 kommentar:

Paula sa...

Hej! Läser sällan deckare, tycker bättre om dom på film o ser fram emot fyrans fyra söndagsfilmer som börjar denna vecka.
Har försökt läsa "Igelkottens elegans" som ligger på topplistorna, men orkade inte fullfölja....är inte så insatt i varken filosofi eller konst, trots att den är välskriven så blev den för svår för mig
Kramen