måndag 30 mars 2009

Let's dance och Wanja

Jag hade inte en aning om att jag skulle kunna bli så gripen av ett dansprogram som jag blivit av Let's dance! Gud, vad jag kommer att sakna det på fredagarna!


Tyvärr så slutade det inte som det borde enligt mitt tycke. Magnus är duktig och charmig, men det handlar väl ändå om vem som dansar bäst, och det borde stått mellan Laila, Morgan eller Niclas. Jag hade helst sett att Morgan vunnit, jag älskar honom, han är en sådan glädjespridare, och sååå duktig på att dansa dessutom!


Lailas och Tobias shownummer kräver ett eget stycke: Den dansen var så fantastiskt vacker, jag har sett på den fem gånger och blir rörd till tårar varje gång. Så makalöst sensuell och ljuvlig, helt fulländad!


Wanja L-W skulle ge presskonferens direkt från LO-borgen och jag försökte hålla mig vaken i natt, men någonstans somnade jag...

Jag är glad för att hon väljer att inte avgå, det hade varit så fegt. Bra där Wanja!


I dag så sticker ju ofta makthavarna svansen mellan benen och smiter ut bakvägen i st f att stå för vad man gjort, och reda ut de härvor man skapat.


Jag hoppas nu att slutet på AMF-historien blir något ljusare än vad början var.

2 kommentarer:

Paula sa...

Hej!
Jag satt tårögd igenom sista dansen med Laila, så mycket känsla uttryckt med dansens kraft och magi!
Rädd att bli fattig är jag inte längre, har redan besökt bottenvåningen och så mycket värre kan det inte bli! Mina bostadsaffärer har alltid slutat med brakförluster, och när man inte rår över situationen själv utan blir sjuk och utan inkomst, då får man bita i det sura äpplet. Jag hade kunnat bli bitter och grämt ner mig i eländet, och visst var jag arg och förtvivlad i åratal, men att se bakåt är inget som för en framåt!
Jag är nog som ett rö för vinden, sedan båda föräldrarna avled tidigt och utan helsyskon så har jag redan i tjugo års tid varit utan anförvanter. Ibland önskar jag att jag hade starka rötter någonstans, men mina rötter finns nog inom mig och är geografiskt oberoende.
Ha nu en fortsatt fin helg, solen skiner, men vi har idag tråkiga erfarenheter, en granne till oss har gått hädan, maken hittade henne idag på vår gemensamma tomt.
Kram från pörtet

Paula sa...

Hur gick det på festen då?