onsdag 18 mars 2009

Förtroenden

Vi handlar nästan alltid på samma Konsumbutik och har därför blivit väl bekanta med personalen. En av kvinnorna - som jag f ö har haft skäl att tro var förälskad i min man, men som numer är väldigt förtrolig med mig också - hade hand om posten häromda´n. När hon väl dök upp där säger hon: "Har du fått vänta? Jag satt och kissade och klarade inte av att knipa av pinkstrålen."

Alltså: Jag betackar mig för den typen av förtroenden! Nu kan jag inte tänka på annat än urin när jag ser henne, och det är ju inte det första jag vill tänka på när jag handlar livsmedel.

I vår familj pratar vi INTE avföring eller andra toalettbestyr vid matbordet och bara i yttersta undantagsvis i övrigt.

Vi umgicks ett tag med en familj som verkade ha som grej (kanske för att stöta bort vänner och bekanta) att alltid prata avföring vid köksbordet, dessutom tyckte de inte alls att det var annat än kul att rapa, fisa osv i samma miljö. De har ytterst få vänner kan jag nämna. Konstigt va?!

1 kommentar:

Paula sa...

Ja nog lät det väl ganska vulgärt. Jag retar inte upp mig på sådant, men visst är det onödigt..
Nej nog är man uppfostrad i den andan att vissa saker pratas inte om i sällskap. Däremot brukar jag le åt gamlingar som säger att det enda samtalsämnet dom har på ålderdomshemmet är "kiss-o bajs-problematiken". Men då är det ju faktiskt väldigt konkret.
Här vräker snön ner, vi hade tur som slapp den i lördags.
Vi har börjat kika på husvagnar, så vi är nog inne på den linjen. En trevlig tjej som bor här i byn o läser min blogg fast vi inte umgås, skrev att hon skulle tipsa mig om bra ställen här i närheten! Toppen säger jag bara
Kram från pörtet