onsdag 18 mars 2009

Vedervärdigt om grisar och grisar

Jag säger bara FY FAN för slakterinäringen! Hur i helvete kan de koka grisar levande!? Jag kommer ALDRIG mer att köpa griskött i butik, utan bara från byslaktaren i Rengsjö, så till nästa jul så kommer jag att salta in julskinkan själv.

I Rengsjö kan vi klappa grisarna i hagen under sommaren, husse sitter och gullar med dem som om de vore hundar, och de är inte skräckslagna när de förs till slakt i grannbyn. Gissa om det köttet är gott!

Så har SCAN fräckheten att gå ut och säga att detta bara är undantagsfall/olycksfall. Hur dumma tror de att vi konsumenter är?

Samma sak med alla d-a bank- och försäkringshöjdare som plockar och plockar så mycket de någonsin kan. När de sedan ertappas med fingrarna i syltburken så säger de att de inte hade en aning om finanskris, regeringsstöd och annat. Hallå tror de att vi andra saknar IQ?

2 kommentarer:

tokyo-hot sa...

Very cute
welcome to my blog:beautiful lady

Paula sa...

Ja det är förfärligt detta med grisarna. Vi har så lång väg numera till slakteriet vi brukade handla hos förut i Dala-Järna. Där handlade vi alla köttprodukter och fick fina märgben till jyckarna på köpet. Sen var det kul också att handla oxtunga och andra konstigheter som man inte hittar i vanliga affärer.
Ibland undrar man om man borde bli vegetarian, men jag gillar ju kött!
När maken är ute o jobbar äter jag oftast vegetariskt för det anser ju inte han vara mat.,..