lördag 7 mars 2009

Sur och inte fit (ännu)




















Idag hade jag bestämt att vi skulle på Friskis på förmiddagen, och därmed skippa traditionen med Melodikrysset klockan 10 (vi har faktiskt varit i väg två lördagar tidigare också). När jag vaknade kände jag mig konstig i kroppen, men vill man bli fit så får man offra sig. När vi kom till hallen var det två kärringar (typiska 40-talister) som trängde sig före mig i toakön, de "skulle bara", och vad skulle jag då?!

Så var passet så d-a dåligt! Leddes av en dam med babysnack, vilket är det absolut värsta jag vet. Hon hade inte riktig koll på sitt pass och hade hjälpschema framför sig. Headset hade hon inte lärt sig använda tydligen, och det är grymt svårt att höra när hon byter rörelse när det är många som jympar och musiken är hög. Alltså blev jag bara surare och surare i st f uppåt som jag brukar bli på passen. Efteråt var det extremt trångt i passagen ut från hallen. Jag fick halvpanik och Rolle fick föra mig ut till simhallsentrén så jag fick luft. Undrar om jag inte håller på att bli sjuk?

Min mamma har troligen fått en propp och tappat hörseln på ett öra, och är så yr att hon måste använda rollator. Drabbades dessutom av vinterkräksjuka (när började vi använda det uttrycket) som tack från sjukhuset, vilket inte gör att eventuellt tillfrisknande går bättre. Vi ska ju fira hennes 80-årsdag om några veckor, och jag har bokat bord till hela familjen (23 personer) på restaurang. Nu är det ytterst tveksamt om hon kommer att orka det, och det är ju för hennes skull vi gör det.
Så fort allt kan ändras, min mor har i många år varit piggare än vad jag är (vad nu det säger), och har en 16 år yngre man. Få se nu vad detta bär hän...

Livet i dag är alltså inte på topp, men i går hade vi såååå mysigt hos Lina som fyllde 26. Hon hade gjort en underbart god smörgåstårta, och därefter en lika god chokladtårta. Mina döttrar är de bästa tjejer som finns! Gud vad jag älskar dem!!!

I kväll äter vi en jättegod biffgryta och potatismos och kollar "andra chansen", det vill för övrigt jag också ha!

1 kommentar:

Paula sa...

Du behöver ingen andra chans! Du vann! Du kan hämta utmärkelsen (har inte din e-post) hos mig genom att högerklicka på bilden och "spara som"
Hoppas nu detta hjälpte till att muntra upp dig. Håller alla tummar för att din mor ska tillfriskna!
Jättekram från pörtet