måndag 6 april 2009

50-åringar

Nu har en hektisk vecka avverkats! Skönt! Roland har haft så mycket aktiviteter med jobbet de senaste veckorna, och dessutom har det varit mycket privat för oss också.

I onsdags firade vi att det var nio år sedan vi träffades IRL (vi nätdejtade i någon månad först) för första gången, och det blev inget aprilskämt, utan det bästa som hänt!

Vi var ut och åt en jättegod middag på restaurang Bistro Nord, som visade sig vara den mysigaste krog jag besökt på länge, länge! Min man är den bästa partner man kan ha! Han är stilig, intelligent, rolig, godhjärtad och omtänksam! Jag älskar honom så djupt, och undrar ofta hur jag kunnat ha en så´n himla tur!

I torsdags skulle jag fixa till mitt hår lite grand. Först var jag och klippte mig, därefter gjorde Lina slingor på mig. Resultatet blev inte lyckat, jag blev lite gulröd i håret och det är inte klädsamt på en dam som börjar bli grå här och där. På fredagen fick jag en akuttid hos Susannes frissa. Vilken fantastisk människa som ställer upp 17:45 en fredagkväll, och resultatet blev mycket bra. Så nu byter jag frissa, för ett tag i a f, ska bli spännande att se hur hon klipper.

I lördags var det då fest för Susanne i Sjömanskyrkan! Det blev en härlig vårfest med över 50 festglada vänner, släktingar och arbetskamrater. Susanne hade så roligt och kommer att bära det här som ett roligt minne länge! Roland och jag var engagerade i festförberedelserna och när kvällen väl kom var åtminstone jag ganska tömd på energi, så det ska bli skönt med lite lugn och ro i påsk.

Vi känner så många som fyller jämnt i år, det är trevligt så klart, men jag blir ju så himla nojjig så fort det inte är vanlig vardag, men med bara vanliga vardagar skulle ju livet bli väldans tråkigt!

Hittills i år har vi avverkat (!?): Min bror Ulf (50), Kim (50), svåger Leif (50), min mor (80), och så i lördags Susanne (50). Se'n väntar svärson Tommy (30) min älskade dotter Malin (30), Rolands brorson Henrik (30), svägerska Lilian (60), min brorson Jesper (30) och året avslutas med att solstrålen Maria fyller 50. I januari 2010 fyller Pia 50...

Vi är rätt tömda på cash nu, det kostar ju en del med fester, och min käre make har börjat som egen konsult på halvtid. För att få intäkter måste man ju fakturera, och för att få fakturera så ska/bör man ha F-skattesedel, vilket visade sig vara omständligt. Fakturan för januari-februari har gått i väg, men sedan är det ju 30-dagars betalning...tur att jag har så hög ersättning från Försäkringskassan:)













Så här snygg kan en 50-åring vara

Inga kommentarer: