torsdag 26 april 2007

Töntiga grannar

I vår förening har vi förvisso en doktor, det kan inte vara svårt att bli det tydligen, för hennes IQ är inte speciellt högt...För någon halvår sedan kommenterade hon och hennes doktorand till man att våra nyaste grannar var rikiga töntar, kallade dem "dom där" eller "den där dammsugarförsäljar´n". Några namn ville de inte ens försöka lära sig (vi är bara 14 medlemmar i föreningen=huset). Igår blev jag varse att samma fiiiina akademiska familj bjudit hem de nya flera gånger, och det logs och skrattades tillgjort som f-n på gården. Så nu får familjen Fisförnäm några andra att utnyttja; Skönt för vi är otroligt less på dem.

Usch, detta var ju snudd på förtal...men jag står för det.

Såg på "Äntligen hemma" i tisdags: Tror att det är dags att lägga ned den här typen av program. De tillför inte ett skit längre. Vi vet att badrumsrenoveringar ska göras fackmannamässigt, att alla homestagings ser exakt lika ut varje gång (när ska de göra något personligt), vi har också lärt oss hur man städar (vinäger är lösenordet) och vi vet också att Lulu Carter har silikon både här och där (i hjärnan också?).

Min käre make är åter på plats i hemmet, han har varit sällsynt några dagar: Akvarellkurs fredag-söndag, snickarkurs måndag, Bishop´s och konserthus (Los Lobos med grabbarna) tisdag. Igår blev det tvättstuga och dammsugning (hi hi).

Har förresten just läst "Män som hatar kvinnor". Visst är den en sidvändare, men inte går den till världslitteraturhistorien. Idag ska jag öppna Nessers nya (mmm), och gå och fixa "Vi måste prata om Kevin".

Glömde förresten nämna att speldjävulen var här i lördags: Malin, Tommy, Lina, Klara, Björn och Lotta var här. Malin, Lotta och jag höll ut till halv fyra, därefter sjöng fåglarna att vi borde sova lite...

Mycket smart marknadsföring: I mitt bokpaket från Bokus igår var det ett vykort med "Hälsningar från Fjällbacka", som jag/man kan skicka, med en liten diskret men ändå text om att Läckbergs nya "Tyskungen" kommit ut nu...

Förresten har jag inte köpt några vårskor än, måste väl vara dags nu!?

Nytt ordspråk: "Utbildning och bildning är INTE synonymt"

Puss mina döttrar och min make!

Inga kommentarer: