söndag 15 april 2007

Sol och vår

Ja, helgen har varit sol och vårig, och faktiskt har jag hållit mig uppe rätt bra.

Roland och Tonna eldade fjolårshögar med ris och vass. D-r vad det brann. Tyra fick också följa med och jobbade som vanligt som skogsröjare.

Pajerna som bakades fram till halv två på fredagsnatten blev bra: Musslor och saffran, lax och spenat, kyckling med vitlökoch jalapenos samt klassisk ost och skinka blev det. Mums!

Anneli hade med sig drömtårta, det älskar jag!

Det var så varmt igår så vi blev faktiskt lite badsugna, men tempen var bara 14 grader så vi avstod.

Idag, söndag har vi tagit det lugnare. Först agerade vi pizza-bud till bakfull dotter, hämtade fyrfota barnbarn (Tyrolf). spelade Alfapet på altanen (jag vann), lagade kanoten och promenerade runt sjön. Kallare idag, men soligt som bara den.

Malin och Lina är nu på väg hit. Kortspel hoppas jag det vankas!

Ni är mitt allt M, L och R!

Inga kommentarer: