torsdag 12 april 2007

Nostalgi

Jag blev så sorgsen när jag läste att Nordströms färghandel ska läggas ner.

Tänk senast i tisdags när Lina var här pratade vi om hur häftig den butiken är att handla i. Usch och tvi, snart måste vi alla åka till inköpsghettona och trängas. Varför svänger inte pendeln tillbaka snart, och alla börjar inse det mysiga med att ta en promenad och köpa sin färgburk och några spikar, och dessutom få prata med en intresserad och kunnig expedit!?

Javisst, det kanske kostar någon liten krona till, men vad kostar det att ha bil? Och vad kostar en raserad miljö?

2 kommentarer:

Lina sa...

Musslan din lilla luring! Ja jag såg också det i tidningen idag! Otroligt sorgset måste jag säga. Men jag skulle ju vilja hävda att även om man jobbar på en stor handel i valbolöpcentrum, kan man ju ha kunskap, massor.

Musslovich sa...

Javisst kan man ha kunskap på köpis och ICA Maxi men det är ju så långt dit och så omysigt.