tisdag 30 november 2010

Presentkort




















Härförleden beställde jag möbler i en butik på nätet, de schabblade med beställningen och leveransen är nu kraftigt försenad. Som kompensation så fick jag så generöst ett presentkort på 500:- att användas i butiken. Hur många saker tror ni att det finns som kostar 500:- eller mindre i den butiken?

Jag ska nog fr o m nu helt lägga av med att köpa presentkort till andra med tanke på hur jag själv hanterar dem. Hur många presentkort har inte jag låtit löpa ut genom åren senast 500:- på Konserthuset.

Heders åt COOP som nu skippar sina premiecheckar utan drar rabatterna direkt på kortet i stället.

Om det inte vore så att man måste ha ett sortiment för att kunna sälja presentkort så skulle jag absolut öppna en butik för bara det: Man får in cash i förväg, man avviker från Konsumentköplagen som säger att ett presentkort gäller i 10 år genom att mycket finstilt skriva in att det bara gäller ett år från utskriftsdatum. Bra affärsidé!!!

Inga kommentarer: