måndag 12 oktober 2009

Voices för Hospices

I lördags var det körkonsert i Heliga Trefaldighet. Vi var 12 körer som sjöng tre stycken tillsammans: "Rejoice", "Stad i ljus" (med solist och trumpetare) och "Hallelujakören" (ur Händels Messias). Såååå otroligt maffigt att sjunga med drygt 200 andra. Alla körer sjöng dessutom varsitt stycke, vi sjöng "It's my desire" som är en gospel-låt som vi sjungit ett tag. Lustigt, när vi började med de här stycken så tänkte jag och många med mig att detta är ju omöjligt att ta sig igenom, men icke...

Kyrkan var fullsatt, och efter konserten var det insamling till hospices/palliativ vård i Zambia. Jag är så otroligt ego, så jag blev besviken att det inte var insamling för hospices i vårt eget landsting som ju inte verkar ha några pengar. Alltid ska alla insamlingar vara till Afrika!?

En uppsatt landstingstjänsteman talade om den palliativa vården i Gävleborg (trots att insamlingen inte gick dit!?). Han sa bl a: "Idag är vi duktigare på att bota cancer, och fler och fler överlever. Därför är det extra viktigt med den palliativa vården." Ursäkta behövs vård i livets slutskede om patienterna överlever???



















Fani, Jag, Marcus och Carita ser förväntansfulla ut, Liz stänger av telefonen.

Inga kommentarer: