tisdag 20 oktober 2009

Peter Carlsson och Blå grodorna


















I lördags var vi och såg Peter Carlsson och blå grodorna på Gävle teater. Som vanligt var de helt fantastiska! Tyvärr finns ju inte Lars Dylte med längre, han har ersatts av två (!) personer, en man och en kvinna. Kvinnan (kommer inte i håg namnet) hade en helt fantastisk röst och gjorde en ruggigt bra version av "Håll mitt hjärta". Bäst var annars inledningsmelodin som för mig gjorde i princip hela föreställningen: "Telegram till fullmånen" av Cornelis. Den låten är helt fantastisk, speciellt med Peter Carlsson.

Peter C är ju en otroligt duktig historieberättare, men jag hade gärna sett lite mer sång och musik, för det är ändå det som är det bästa med det här gänget.

Jag är så glad att jag vågade/orkade gå, det stärker och glädjer, och det behövs sannerligen för mig nu.

Inga kommentarer: