onsdag 8 oktober 2008

Nyläst och inte

Jag har läst Åsa Larssons nya bok "Till dess din vrede upphör". Det är hennes bästa hittills. En riktig sträckläsningsbok! Den flickan är fenomenal på att få en att vara på plats och känna stämningar, lukter, mm



Åsa Larssons sommarprogram för två år sedan är för övrigt det bästa som någonsin gjorts!



Jag har inte läst: "Tre dagböcker" av Ingmar Bergman och Maria von Rosen. Det är precis som titeln säger sammanställda dagböcker över tiden från det att Ingrid von Rosen fick sitt cancerbesked. Lättläst, som dagböcker oftast är, men kändes sorgligt och meningslöst att läsa ändå. Jag slutade efter halva boken.



Jag har inte heller läst: "Gift med en beduin" av Marguerite van Geldermalsen. Ledsen Roland men födelsedagsboken jag fick av dig, den går bara inte att läsa. Försökte med ett trettiotal sidor, men mer vill jag bara inte ge den. Herregud världen är ju full av bra böcker!



Nu ska jag gå och klippa mig. Skulle behöva lite färg också, men det får bli en annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ja, du har helt rätt, inte kan man ödsla tid på trista böcker! Hoppas det går uppåt för dig, jag har väl ingen sån diagnos som du, men symptomen är liknande. Äter Cipramil sedan tiotalet år sedan, och mår skapligt bra med dem. Tycker inte det är så många biverkningar., möjligen viktuppgång, men det vet jag inte då jag ätit dem så länge. Kan ju vara att jag gått upp av andra orsaker också...
Kramar från pörtet!