lördag 11 oktober 2008

Förhandling, veckans TV och Kycklingpaj

Veckan har varit fokuserad på mötet med min arbetsgivare som ägde rum i torsdags. Mindre jobbigt än senaste mötet på Försäkringskassan, men det känns sorgligt att inte vara med längre, men det har jag ju i o f s inte varit på länge. Både Roland och Mona var med som stöd. De är så himla bra de två. Roland är en mästare på det mesta dock inte på:

"Vem vet mest", Rickard Olssons frågeprogram där min kära vann måndagsfinalen, men i går så gick det sämre. Han hamnade tyvärr i pult 1, vilken brukar bli mest utsatt. Inget försvar, för svarar man rätt så spelar det ju ingen roll. Programmet ses varje vardag hemma hos oss.

"Höök" är en helt lysande serie på torsdagskvällarna!

"Livet i Fagervik" på måndagarna är en söt liten serie, men är inget som ger några överraskande upplevelser precis. Författarna ska bl a vara inspirerade av "Vår herres hage", men då har de hamnat mycket långt från förlagan i alla avseenden.

"Mama Mia" har jag längtat länge efter att få se på bio, men det steget är väldigt stort för mig. I söndags kväll överraskade Roland mig med den på TV hemma. Jag blev besviken. För mycket lyfta Hollywood-stjärnor, skrik och gap och alldeles för mycket brott i låtarna för att falla mig i smaken. Jag hade såååå gärna velat se musicalen på svenska på Cirkus, men...

I dag skulle vi göra någor roligt hade vi bestämt, men efter att ha uträttat lite ärenden så var vi så trötta så vi åkte hem och fikade på balkongen i stället, men vilket fika:



Fransk våffla, toscabit, Sarah Bernard och jordgubbsbakelse med roiboos-te! Så nyttigt och GOTT! (Vi åt faktiskt bara en halva var av go-bitarna)

På kvällen åt vi en jättegod kycklingpaj som jag gjorde i morse. Väldigt mycket ingridienser och omständlig att göra, men mycket god!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag gillar Livet i Fagervik för dess karaktärer och småputtrighet...Inget jag inte kan leva utan, men duger på måndagskvällen.
Hoppas du får en fin ny vecka, utan jobbiga samtal med diverse myndigheter och arbetsgivare!
Kramen