onsdag 29 oktober 2008

Ny bil!


Man ska aldrig säga aldrig, brukar jag säga men gör det ändå ibland. Jag har sagt att det är sååå dumt att köpa en ny bil, och det skulle jag aldrig göra. Hm...

Vi har beställt en HELT NY BIL, och det känns jättebra!!!! Vi är så less på bilar som regnar in (vår nuvarande), som skär ihop (vår föregående) och bilar som formligen sörplar bensin. Därför köper vi nu en Peugeot 307 som drar en halv liter diesel, som har nybilsgaranti, krockkuddar, färddator, bekväma stolar, stort lastutrymme mm mm.

Det enda som är synd är att vi inte får välja färg själva eftersom detta är ett specialerbjudande, och då får man ta det som finns i lager. Så vår bil blir silverfärgad, det tycker jag är en mesig färg, jag skulle vilja ha limegrön eller röd i stället, men det är väl praktiskt med silver antar jag. Vem vill egentligen vara praktisk när man skaffar ny bil? I nästa vecka bär det av till Örebro då underverket ska hämtas.

Undrar just vad han ska heta? Min älskade röda Mazda hette ju Ville (efter den vilde), efter det har ingen av våra bilar fått något namn, men denna måste ju bara få det. Återstår att se vad den har för personlighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till nya bilen! Självklart ska man köpa en ny bensinsnål bil om man har ekonomiska möjligheter. Vi har alltid kört omkring med vad vi kallar "skogsbilar" dvs gamla Volvon som drar massor av bensin men som man inte behöver vara rädd om när man bor på vischan o vägarna är usliga. Men när vi flyttade in mot stan förra året bytte vi faktiskt bil och har nu en nyare på avbetalning. Framför allt tänker jag på säkerheten, då maken tillbringar många långa mil i bilen, nästan alltid kvällstid.
Kul att du börjat recensera böcker! Jag läser just inga deckare jag, men ibland slinker det in någon sån också
Ha det gott!