tisdag 27 april 2010

Textildille

Jag har mani på tyger av alla de slag, sen må det vara gardiner, dukar, kläder, kuddar, filtar eller mattor.

Min samling måste ju decimeras emellanåt, men ack så smärtsam denna process är. Just nu är jag inne i en sådan fas, och den är arbetsam också, eftersom jag ska försöka fullfölja de projekt jag startat: Halvfärdiga kläder, påslakan av gamla fina överlakan, kuddar av kasserade kläder mm mm.

Under tiden som jag fullföljer påbörjade projekt så har jag hunnit köpa in nya tyger, i o f s så är det bara ett par vita gardiner som är sååå fina, sen hör det ju inte till saken att jag har väl typ tio par vita gardiner redan.

I helgen fick jag extra påfyllning i textillagret eftersom Malin och Bisse städat förråd. Det var diverse godsaker bl a två linnedukar, 13 (?) meter oklippt ljusgrönt chintz och tyvärr några av mina gamla gardiner som de fått överta för tio år sedan. Trots nostalgin att se dem igen så lyckades jag lägga dem i lådan som ska till bistånd.

Det här fina tyget heter "Paradis", men jag har ingenstans där det passar (undrar varför jag köpte det då kan tyckas), så det har jag lagt ut på Tradera.


Inga kommentarer: