onsdag 28 april 2010

Sexism

Jag har upptäckt ett fenomen på Facebook som aldrig skulle accepteras om det var det omvända, eller?

Jag har aldrig haft svårt för att acceptera sexuellt avvikande, naturligtvis under förutsättning att det inte skadar någon annan (läs barn). Däremot tycker jag att vad var och en gör i sitt sovrum/motsv är vars och ens ensak. Man behöver inte ständigt basunera ut sin böjelse.

Jag har full förståelse för att det blev en underbar känsla när homosexualitet blev "tillåtet" och att man gärna vill manifestera detta varje år med en Prideparad t ex. Däremot så har jag upptäckt en sida som jag definitivt inte gillar och det är de homosexuella männens utvikningsbilder på Facebook. Vilket jävla liv det skulle bli om en heterosexuell man la ut bilder på lättklädda damer, och hans kompisar kommenterade med "Yummie", "Woff Woff" osv. Eller är det så att det är lika vanligt, och att jag råkar ha civiliserade hetero-män som vänner.

Undrar gör jag också över varför inte homosexuella kvinnor är lika utagerande i sin sexualitet? Måste männen alltid ta störst plats?

Och, behövs verkligen nätverk typ "Bögar som älskar pizza"















"Här går man", och "Här går en Ann"

Inga kommentarer: