fredag 15 maj 2009

Utmaning från Paula

10 FAVORITER

Dialekt: Gästrikemål blandat med uppländska och hälsingemål
Mat: Porterstek
Låt: Life on Mars
Film: Shadowlands
Tecknad figur: Ensamma mamman
Sport: Skidor, hockey, bandy, fri-idrott
Komiker: André Wikström
Veckodag: Lördag
Glassmak: Mörk choklad
Soloartist: Freddie Wadling

9 FÖR TILLFÄLLET

Humör: Skapligt
Tanke: Hur ska jag få lust att dammsuga
Kläder: Skrotkläder
Bakgrund: Fönstret mot gården
Känsla: Småstressad
Tid: 8:40
Bästa sak: Cykeln
Irritationsobjekt: Bristen på ork och energi

8 FÖRSTA

Bästa vän: Marie
Husdjur: Katt
Utlandssemester: Finland
Piercing: Nej, men hål i öronen
CD skiva: ABBA
Bil: Volvo PV 1958-års modell
Ord: ???

7 SENASTE

Telefonsamtal: Från dotter Lina
Mat: Biff stroganoff med potatismos och sallad
Dryck: Juice
Biltur: Hem från körens vårkonsert
Tv-program: Medlodifestivaluttagningen – Norge är bäst!
Spelad låt: Fairytale – Norges bidrag till melodifestivalen
Köpta klädesplagg: Prickig T-shirt (Tradera) och två nya schalar

6 HAR DU NÅGONSIN

Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Ja och gärna
Varit med på TV: Ja i bakgrunden när vi var lockoutade på 80-talet
Varit med i tidningen: Med insändare

5 NEJ TACK

Skolämne: Teckning
Mat: Lever
Musik: Opera, Jazz och Country
Dryck: Öl
Djur: Gnagare

4 SAKER

Du gör när du har tråkigt: Surfar, löser korsord, läser
Du gjorde igår kväll: Promenerade i Boulogner-skogen, målade hyllor, såg på TV
Du kan höra just nu: Datafläkten
Du inte kan leva utan: Familjen

3 PERSONER

Du kan berätta allt för: Roland (min man), Mona och mina döttrar
Du tycker om: Roland, Malin, Lina, hundarna och en massa vänner
Du inte gillar: Humorbefriade människor utan självdistans och inskränkta besserwissrar

2 VAL

Coca cola eller fanta: Fanta
Hund eller katt: Hund!

1 ÖNSKAN

Arbete till min yngsta dotter

1 kommentar:

Paula sa...

Hej! Jag är väl den ende på denna jord som inte är totalt uppslukad av den norske ryssen! Alltså, han är charmig och kan sjunga o spela o allt det där, men jag gillar inte låten! Så är det bara, först trodde jag att jag behövde flera lyssningar, men nu har jag lyssnat o lyssnat o nej, den är inte min favorit! Jag har andra udda favoriter, Estland och Portugal! Visst är det tur vi har olika smaker, va tråkigt livet vore annars! Tänk om jag fortsatt med körsången när jag flyttat till Sverige, det hade jag nog haft stort utbyte av! Tyvärr är det nu för sent, rösten går inte att återskapa efter drygt tretti år...
Ha en fin fredag, mejlar dig snart
Kramen