torsdag 14 maj 2009

Shopping

I dag har jag alldeles ensam varit ner på stan närmare bestämt på Åhléns. Det var otroligt jobbigt, mitt ångestpåslag var maxat, men jag överlevde.

Åhléns är otroliga på design av alla slag. Alltid hittar man en massa saker som man bara MÅSTE ha.

Jag shoppade en del till mina döttrar (hemligheter), och så hittade jag dessa två underbara schalar till mig själv!
















Vår huskonstnär Ingegärd ringde, hon pratar väldigt mycket och väldigt fort, men är en helt otrolig kvinna! Hon fyller 76 i år, men ser snarare ut som högst 60. Jag måste ge er ett uttalande som hon givit ifrån sig:

Ingegärd går till en frisör som klipper "billigt och bra". 100:- för pensionär och 150:- för övriga. Jag säger då: - Oj, vad billigt klipper du dig för 100 kronor. Varpå Ingegärd säger: - Tok heller, inte berättade jag att jag är pensionär, jag ger 150:-!! Underbart sagt av en elegant dam på 75 år!

Damen i fråga är dessutom helt fantastisk på att måla, hon började sin karriär som porslinsmålare åt Gefle porslin/Uppsala Ekeby, och har bl a målat porslinsfigurer och annat designat av Dorothy Clough, som tydligen börjat bli riktiga dyrgripar. Hon har målat underbara korgar, brevlådor, sopkvastar och tavlor till oss.

Inga kommentarer: