onsdag 20 maj 2009

"Hennes mjukaste röst", "Gregorius", "Doktor Glas" och "Vägs ände"

Dagböcker är inte mitt starkaste kort. Jag vet inte hur många jag börjat på genom åren. Ibland har jag t o m varit så ambitiös så jag köpt femårs-dagbok, men det spricker alltid. Så även med den läsdagbok som jag köpte på bibblan för några år sedan.

Om jag hade använt min läsdagbok så hade jag vetat att jag faktiskt redan läst "Hennes mjukaste röst", som jag hämtade på bibblan i förrgår. Jag upptäckte det när jag läst 10-15 sidor...

Bengt Ohlsson är fantastisk tycker jag. Han verkar dessutom vara en så otroligt trevlig och ödmjuk person.











"Gregorius", som han fick August-priset för är helt fantastisk läsning, speciellt om man innan läst "Doktor Glas" av Hjalmar Söderberg. Det gjorde jag förra sommaren, och drog med Roland på samma gång, som också tyckte att det var en mycket positiv läsupplevelse.















"Vägs ände" är så ruskig så den vet jag inte om jag vågar rekommendera!? Upplevelse, ja, men obehaglig som attan. Snacka om den värsta mardrömmen...


1 kommentar:

Paula sa...

Här kom lästips för i sommar minsann. Jag har inte läst vare sig Doktor Glas eller Gregorius, o inte dom andra du nämner heller...låter som perfekt sommarläsning!
Grattis, önskar jag förstås av hela mitt hjärta när jag läste ditt meddelande. Det är stort! Mäktigt och underbart!
Kramar från pörtet