tisdag 20 januari 2009

Idrottsgalan och Robert Gustafsson

Av alla dessa galor så är det Idrottsgalan som är den allra bästa! I år så blev jag dock besviken - t o m upprörd och förbannad - i flera avseenden.

Argast är jag på att man tydligen prenumererat på Robert Gustafsson! Alltså ta bort karln, jag står inte ut med hans fula nylle. När han dessutom har den enorma fräckheten att häckla och förnedra en av mina stora idoler Per Gessle då är måttet rågat! Han är väl själv så djävla bitter (Rickardsson grejen var kul) för att han inte varit lika framgångsrik som Gessle. Naturligtvis ska han plocka med sig medias favvokomiker Björn G, alltså SVT förnya er för böveln!

Jerringpriset, ja, jag vet det är svenska folket som röstar, ändå så blir jag upprörd. Kalla får priset för prestationen i slalombacken för ett år sedan, men Jerringpristagare, nej inte enligt mig! Finalkanditaten Kallur orkar jag inte kommentera, undrar bara vart tog rösterna för Jonas Jacobsson och Anders Olsson vägen? Spärrade man telefonerna för dem?

Varför fick inte "Ara" ett hederspris av något slag? Tuff kille med ett civilkurage som kommer att gå till historien!

Annars så ÄLSKAR jag Stefan Holm!!! Publikens hyllning till honom var så gripande. Vem ska man nu älska bland friidrottarna när både han och Kristian Olsson lagt av.

Robert Karlsson var snyggast och Thomas Brolin sliskigast (som vanligt. I år hade han broderier och paljetter på smokingen!).

Settman är bra, men får börja dra ned på sin medverkan överallt, riskerar annars att bli en ny Gry.


1 kommentar:

Paula sa...

Hej! Jag är anti-galor just nu! Tittar inte på en enda, boring! Dessutom har jag aldrig gillat Robert Gustafssons humor, vilket alla andra i landet verkar digga!
Stefan Holm ja, såg du dokumentären här om dagen? Läste idag att han blivit informatör på Karlstad Universitet, jobbar med att få dit fler studenter. Undrade just vad han skulle hitta på för civil bana..
Ha en mysig helg/Kramen