tisdag 6 januari 2009

Anne från Grönkulla

I brist på annat några måndagar har jag tittat på "Anne från Grönkulla". Böckerna om henne har jag aldrig läst, så jag var lite nyfiken.
Efteråt så undrar jag varför jag inte läste något bra eller bara tittade på något nyhetsprogram i stället. Det var bland det sämsta skit jag sett på länge. Om man tar "Lilla huset på prärien" i kubik så hamnar man rätt (förlåt Lina). Det man åtminstone slapp i den serien var plastikopererade överåriga skådespelerskor.
Har inte dessa framgångsrika kvinnor som t ex Shirley MacLaine råd med skickliga rådgivare som kan tala om att de ser ut som fan själv efter dessa ingrepp?







Shirley MacLaine






Vet ni vad det värsta är: Jag är ju inte helt säker på att jag INTE skulle operera, fettsuga mig mm om jag hade råd och möjlighet, men jag hoppas och tror att min sjukhusskräck skulle hålla mig borta.

1 kommentar:

Paula sa...

Hej! Jagläste böckerna om Anne på Grönkulla som barn och älskade dem! Fast min absoluta favorit var Heidi-.böckerna. Men teveserien var ju rena åtlöjet! Såg lite av ett avsnitt när jag satt på akuten och väntade o trots att jag inte hade något med mig att läsa så orkade jag inte sitta o glo. Fruktansvärt dåligt!
Jag har också fått nog av uppväxtromaner nu för ett tag. Ibland faller det sig så att det blir många böcker med liknande tema på raken, och då tröttnar man. Lodalen är ingen favorit, jag läser just nu Vi, de drunknade, ett mästerverk på över 700 sidor, men helt fantastisk. Kommer att bli en klassiker, sanna mina ord
Ha nu en fin vecka/Kram