lördag 20 september 2008

Änglar finns!

Idag så har jag gått och längtat efter min man som skulle komma hem sent ikväll. Jag har städat, köpt hans favoritbröd, planerat att göra räkmackor osv.

Så går jag till datorn och hittar ett mail från honom:

Han har blivit rånad och misshandlad i Riga! Han tog en taxi hem till hotellet när de andra skulle gå på disco. Han tyckte att taxichauffören körde väl mycket avkrokar och påpekade detta, därefter minns han ingenting förrän han ligger på en gata, sönderslagen och blodig. När han försöker gå så fungerar inte benen som de ska, men han lyckas i a f stappla fram till en trappa. Då kommer två ungdomar som pratar engelska fram till honom och frågar hur han mår. Sen minns han inget förrän han vaknar upp på datormografin på sjukhuset. Hur som helst har jag nu pratat med honom, Tommy kom hit och ringde sjukhuset som släppte fram honom till en telefon. Jag VILL VARA DÄR och ta på honom!!! Jag vill också tacka de två ungdomarna/änglarna som tog hand om honom!

Herregud vad litet man vet, och så skör tråd livet hänger på. Nu ska jag ännu mer tänka
på att ta till vara på tiden med dem som betyder mest i mitt liv: Roland, Malin och Lina!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gudars skymning vad ni råkat ut för! Jag bara rös när jag läste och förstod att det kunnat sluta än mer tragiskt!
Visst är det så att vi ofta ofta bör tänka till, känna efter och framför allt tala om för våra nära och kära hur mycket vi tycker om dem!
Det är nog extra mycket som sker nere i dom baltiska länderna nu när turismen satt fart där och folk fortfarande har det sämre ställt än här i Norden. Mycket ligor, man lurar utlänningar o tydligen slår man ner dem också...
Klart du skulle vilja vara där! Men, får han komma hem snart? Blir han kvar på sjukhuset så ska väl hans arbetsgivare se till att du kan flyga dit!!
Håller alla tummar och tår för att han ska slippa framtida men och snabbt tillfriskna!
En stor styrkekram skickar jag dig!