onsdag 3 september 2008

Födelsedag

Så har då min 53:e födelsedag avverkats. Dagen innan fick jag yrsel och mådde skitdåligt, Roland fick rycka in och beordra sängläge och VILA. Förmiddagen skulle egentligen tillbringats i Valbo med min pyssel-/terapigrupp, men det var lugnare och skönare på vår säng.

På födelsedagens morgon väcktes jag av sång av min älskade man. Fantastisk frukost och många fina paket hade han med sig.

Mina kära döttrar dök upp sent på eftermiddagen sötare än någonsin bägge två (de är bägge lika sin far)! Malin tog genast befälet och blev kökschef, och gav order än hit än dit. Hon är född till arbets-/projektledare.

Vi åt: Gratinerade kycklingtortillas, sallad, ost, kex, frukt mm

Vi fikade: Jubileumstårta (som Roland garnerade med den äran) en underbar anrättning med massor av chokladmousse och chokladbottnar och mina hembakta kakor.

Vi var: Jag, Roland, Malin, Lina, Tommy, Tom, Leif, Ingmarie, Lennart, Mamma och Lena.

Hundarna var: Tyra, Smilla och Stig. Tre underbara personligheter!!!

Presenter: CD:n Mama Mia på svenska (från musikalen) och engelska (från filmen), kit för att kunna ladda ner MP3-filer till min mobil (nu kommer jag att gå och sjunga i parkerna), "Mamma, mormor och jag" av Kim Kärnfalk, "Gift med en beduin", Marguerite van Geldermalsen (sann historía) och en vacker inredningsbok. Allt detta från min man! Ännu en bok utlovas, men har inte tryckts ännu. Spännande!!

Av mina döttrar fick jag ett spel "Sista ordet" (så´n är väl inte jag), en underbar prickig kaffepanna samt ett broderikit som min yngsta dotter designat med texten "Save the drama for your mama", vad hon nu menar med det?!

Leif kom med en underbar höstbukett, Ingmarie ett hjärta i hamrat silver av en lokal designer, Lena en jättefin vas med en stilistisk kalla-uppsättning i och mamma hade vävt en otroligt fin ripslöpare i vackra blå- och naturfärger (hennes skickliga händer har gått i arv till min yngsta dotter).

M a o: Det blev en härlig födelsedag med mycket skratt (Malin är världbäst på att få en härlig stämning, hon är sååå rolig) och en oootroligt god tårta som var mödan värd. Dock kommer idag eftertankarna: Varför sa jag så? Ägnade jag den och den tillräckligt med intresse? Varför skrattar jag så högt jämt? Osv, osv hur länge som helst!

Tack mina kära, hur kan jag vara värd er kärlek!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva.....GRATTIS på födelsedagen! Ett litet tag nu är du o jag jämnåriga, sen går jag förbi,..fyller 54 i november
Angående fobi, jag har fobi både för getingar, fästingar och älgflugor! Jag har gjort precis som du, stått o plockat bär och blivit stungen både en o flera gånger innan jag begrep att jag måste därifrån! Sambon har blivit getingstungen 3 gånger senaste veckan, dom är som tokiga, även uppe på andra våningen där vi bor.
Hoppas du har piggat på dig!

Anonym sa...

Hej, vår ö låg i Bysjön utanför Nås. Killen som ägde stugan hade köpt den av Stora Enso. Det blir nog inga fler turer dit, det blir för besvärligt med båt och klättrande. Suck, men jag är glad att vi varit där
Nu har vi börjat titta lite på stugor att köpa istället, fast pengarna, dom finns egentligen inte.
Ha nu en skön helg, här regnar och regnar och regnar det...

Anonym sa...

Ja du det säger jag också, tänk om kroppen var smidig och vig som en gång i min grönskande ungdom...Jag älskade att dansa, mamma tog med mig på danskrogen redan som sjuttonåring...I Finland hade vi också Eftermiddagsdans (typ tedans) som började vid fyra. Då var alla nyktra och trevliga och verkligen där för att dansa, inte för att ragga.
Nå, det gick inte så bra för varken Danny eller finska paret, men nog var det njutningsfullt att se.
Kramen