måndag 28 januari 2008

Agility mm

Helgen skulle bli så lugn och harmonisk, bara vila sa vi men den blev sprängfylld:

Efter Melodikryss och steg-för-steg-tävling så åkte vi till Bryntes möbler som ska byta ägare snart. Att släppa in mig i en butik som rear textilier och annat innebär att famnen är full innan jag går ut igen. Det blev påslakan och gardiner, inte speciellt billigt om man inte betänker nypriserna. Vissa tyger (som nog ligger och väntar på just mig) har jag inte glömt, de mal i huvudet, och jag ska göra ett till besök i morgon tillsammans med min granne Eva.

För övrigt så hade faktiskt jag och Rolle allvarligt tänkt köpa just den här butiken, men när vi skulle börja diskutera med ägaren hade någon hunnit före, så det var väl inte meningen att vi skulle bli affärsidkare. Det hade annars varit härligt (tror jag/vi).

Sen åkte vi till Klädpiraten som hade halva Rea-priset, Roland fyndade en skitsnygg manchesterkavaj för 300:-, och en läcker T-shirt för 25:-. Jag fick en riktigt otrevlig panikattack i stället.

Sen blev det besök hos Malin och Tommy. Kattungarna Flora och Danny är kaxigare mot Smilla nu. Snart tror vi att de kan umgås. Smilla var alldeles slut när vi kom hem, hon blir ju så nyfiken på katter, men blir så stressad och rädd av att de bara fräser åt henne.

Sen blev det tvättstugan som inte besökts på mer än 14 dagar, och tvätthögarna därefter. Till sist gjorde vi faktiskt någonting som inte händer ofta för att inte säga aldrig: Vi gick i säng före tio i och njöt av nytvättade lakan och nya underbara påslakan!

Söndagen innehöll mer tvätt, strykning, målning av lister - när ska vi bli helt klara med alla små detaljer. Agility - Smilla blir så lycklig när hon ser hindren så hon blir näst intill okommunicerbar innan det är dags att ta sig an banan. Jympa - Rolle skjutsade och hämtade och lagade middag däremellan, jag vet , jag är bortskämd. Till slut ett avsnitt Matador - denna underbara serie som jag unnar alla att se.

Idag ska jag och Mona till Valbo och klippa oss. Fika och loppis ska också hinnas med.

1 kommentar:

Paula sa...

Det är himla mycket jobb med att ha eget...men det kan också bli som ett kall! Vi drev värdshus och vandrarhem i Kloten, mannen o jag, där slet jag ut mig fullständigt, men oj va roligt vi hade innan jag sprang rakt in i väggen!
Jag letar just nu efter rosa gardiner (!) eftersom soffan vi köpte på loppis nästan kräver den färgen! Men samtidigt är det skoj att förnya sig lite, och byta stil i hemmet..
Här har jag njutit av snön, åkt spark tills kroppen värkt både fram och bak, upptill och nertill, så nu måste det bli några dagars vila från den aktiviteten...
Kramiz