lördag 26 mars 2011

Smärta, våfflor och lycka

I går var det våffeldagen, och jag vaknar med en rygg som man gärna vill byta bort. Besökte min utmärkta kiropraktor. Smärtsamt och känslomässigt jobbigt, det var som att han rörde djupt in i min själ, och där finns minsann också smärta och rädsla.

Väl hemma så åt vi gulaschsoppa och våfflor med sylt och grädde. Därefter sov vi middag, tre generationer – jag som är mormor, dotter Malin och dotterdotter Tove (plus Smilla). När vi vaknade var det en del att röja i köket, men det gick med glädje och lätthet.

Jag är så tacksam för att Roland arbetade hemifrån så vi kunde ha Tove hos oss hela dagen, att Malin anslöt efter sitt möte och att jag hade råd att på kvällen gå och köpa en ny handväska/liten ryggsäck.

Kvällen var också super: Finalen i Let´s dance, fiskgryta och en fantastisk semifreddo, som Roland grep tag i för att få släppa jobbet och den stressiga kommande veckan för en stund.

I dag vaknade jag vid fyra och hade en nästintill olidlig smärta i ryggen. Tårar, värktabletter, liniment och en tröstande make gjorde att jag till slut somnade om.

Jag lever!





1 kommentar:

paula i pörtet sa...

Härligt med värmen från nära och kära! Krya på dej!