måndag 9 juni 2008

Resumé

Så blev det juni innan jag kom till skott igen...

Lina har äntligen blivit klar med sin utbildning (29/5)! Jag är såååå lycklig över det, en stor sten har fallit. Jobb har hon också fått så nu ska väl saker och ting ordna sig till det bästa.

Vi har firat mors dag (25/5), med allt vad det innebär av skuld och annat. En 10-bitars tårta kostar 270:-, det är dyrt. Man bakar många goda tårtor hemma för den pengen. Vi var och tittade på Ulf och Ullas nya stuga, den ligger helt underbart på en klippa, men det är hart när omöjligt att bada där, och det är det viktigaste för mig, men för min bror är ju fågellivet det primära, och det är tydligen livat vid deras ställe. På vägen hämtade vi upp Malin som kom i från Åland.

Vi har målat om huset hos Malin och Tommy (31/5-1/6), det var överdjävligt hemskt i hettan. På söndagen så hade dessutom vattenpumpen pajat så vi hade inget vatten, vare sig till toaletter eller annat. På lördagen gjorde jag en jättegod paj på deras rabarber. Finns det nå´t godare än rabarberpaj på de första späda stjäkarna? Knappast!

Jag har beställt brillor, det blev Direkt-Optik. Alltså tre par för priset 8.790:-, attans vad dyrt det är med glasögon speciellt när man nu mer behöver progressiva glas.

Inga kommentarer: