tisdag 10 juni 2008

Antibiotika, sjukvård, glasögon, fotboll och Brynäs

Alltså idag funderar jag över hur det fortfarande kan vara så att användandet av antibiotika ökar i landet. Har man inte lyssnat ett dugg på varningsropen???

Sjukhusskandalen i Italien (minns inte staden) är väl en bra pekpinne till de som vill privatisera sjukvården i vårt land. Operationer i onödan bara för att håva in bidrag från staten. Jag ryser!!!

Jag undrar också hur min gamla kollega Palle Eriksson, som är ordförande i Brynäs IF:s valberedning, kan påstå att vår f d generaldirektör på Banverket - Bo Bylund - skulle vara en frisk fläkt som ny ordförande i vår kära förening. Någon mer ocharmig karl är svårt att finna, han är snygg, javisst men har inte mer utstrålning än en gråsten.

Ikväll ska jag se på fotbolls-EM, annars är inte fotboll min grej. Zlatan är däremot en satans snygg karl!!! Funderar på att lägga radion som kommentatorsbakgrund, Grankvist och Edström är ju oslagbara.

Mina brillor har kommit, och sparkontot är nästan tömt, 8700:-!!! Får väl se om jag orkar hämta dem i dag. Lite nervöst är det minsann, tänk om de inte fungerar?

Inga kommentarer: