måndag 9 juni 2008

Brev till FK

Kära försäkringskassan!

Som Du ju vet så blev jag sjuk för snart sju år sedan. Vi har ju träffats några gånger sedan dess. Vår kommunikation är dessvärre lite väl sporadisk tycker jag, men jag är ändå så glad för att Du finns:

Det är extra glädjande att du alltid kommer ihåg mig till jul och till semestern.

Bra att Du ständigt byter skepnad så att Du alltid förblir lika spännande, för på så vis lär vi ju aldrig känna varandra ordentligt, Men Du måste Du byta namn hela tiden också, för visst är det väl Du hela tiden, eller??

Kul också att Du är lite lätt schizofren så att Du med olika namn kallade mig till samma date flera gånger. Det är ju så spännande att få ångestattacker, men det kanske Du inte känner till.

Stort tack också för att jag fick åka på rehab-utredning. Fyra dagars helpension, med fem experter som fick en timme var att analysera mig. Bra också att initiativet ändå kvarstår hos mig, det är så skönt att vara självständig. Hur många till bjöd Du så flott, som sedan fick testa sin egen inititativförmåga?

Tack för att Du ringde mig i julveckan och sa att direkt efter nyår kör vi igång (jippi helgerna var räddade), sen tappade Du tyvärr bort mitt telefonnummer, för sen hördes vi inte mer och nu är det sommar igen, men se då kom ju en ny hälsning.

Du vill ha en date med mig i september, vad bra att Du bjuder mig i så god tid (tre månader innan), så jag kan tänka på Dig hela sommaren, och må så gott i min själ på grund av detta.
Ska bli spännade att se vad Du tagit för namn den här gången, för det är säkert inte samma namn som i inbjudan,

Hjärtliga hälsningar från Ärende-X-2001

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min vän! Nu är jag i etern och har läst ikapp. Vilket mysigt ställe ni har på landet! Och sandstrand! Oj, jag skulle villigt släpa skottkärra efter skottkärra med sand...
Själv inhandlade jag mitt livs första badtofflor, eftersom jag oftast tar mina simturer vid hundbad med diverse olika dybottnar...blä
Jag var på lyxutredning i mars förra året i hela tre veckor! Ändå var systemet detsamma, olika experter träffade mig en timme varefter dom visste allt som var värt att veta...
Resultatet blev då att jag ev kunde ha en 25% restarbetsförmåga (!) som testades i höstas under arbetsträning. Tyvärr fungerade det inte och nu ska FK lämna mig i tre långa år innan vi börjar traggla igen..
Ha det så gott, det verkar vara högsommarvärme på g!
Kram