måndag 28 april 2008

Amalgamoffer

Under 60-talet tyckte alla tandläkare att det var hippt att borra upp våra tänder så mycket som möjligt vid minsta lilla kariesangrepp. Detta har fått till följd att vi som drabbades förr eller senare (för mig är det förr, under snart tio år) kommer att få raserade tänder, eftersom amalgamfyllningarna krymper och tandväggarna i och med detta får sprickbildningar och rasar sönder om du så bara biter i ett sprött kex.

Igår kväll så var det dags igen, det är fan i mig inte ens två månader sen senast. Alltså: Jag HATAR känslan av grus i munnen och att med tungan leta efter var kratern är!!!

Jag är livrädd för tandläkaren, och vill därför få behandlingen överstökad helst sekunden efter att skadan skett, men jag får tåla mig till i morgon, om inget återbud kommer in idag.

Attans där rök mina nya vårskor som jag såååå gärna vill ha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Neeej, fy helvitte alltså! Jag känner med dig...

Anonym sa...

Jag säger att det kanske var tur att du inte hade råd med de där skorna. Känns lite som en 50-åring som försöker vara ungdomlig.

Musslovich sa...

Ja, nu är jag ju just en 50-åring...

Anonym sa...

Här har du en med så allvarlig tandläkarskräck att jag får syrgas när jag går dit!
Det tog flera månader att fixa till en käft som inte gapat inför tandis på femton år, men det var bara ett hål! Resten var gamla lagningar som ramlat ur...hoppas det är åtgärdatnu , uppenbarligen var du en duktig flicka!