lördag 5 december 2009

Ledsen

Min älskade Roland är sjuk. Jag har varit på sjukhuset i kväll igen och i dag på eftermiddagen hade han fått en diagnos. Det är en neurologisk sjukdom som är kronisk. Läkaren hade sagt att: - Från och med nu är du patient på neurologen. Jag har inte vågat läsa vad sjukdomen kan ge för effekter på sikt, kommer inte ens ihåg vad den heter. Till att börja med ska han ligga inne i fem dygn till för att få behandling med gammaglobulin eftersom immunförsvaret ska stärkas.

Fan han är ju alltid frisk! Min stora vackra, starka, duktiga och underbara man!!!! Bara han får leva så får det bli hur det vill med resten. Vi kanske får flytta, sälja stugan, whatever. Han kanske bara får skov emellanåt, eller...

Roland är absolut den finaste och godaste människa jag någonsin träffat, och hans like kommer jag aldrig mer att träffa. Vad i helvete ska han drabbas av detta för???


1 kommentar:

helen sa...

Jag tänker på er! Hoppas det blir bra med medicinering och så vidare. Hoppas vi ses på söndag i villan.

//Helen