måndag 23 november 2009

Jag är inte bara arg, jag är kvinna också

I min ungdom bildades Grupp 8, då tyckte jag ibland att de var lite överdrivna. I dag tycker jag att det var hur bra som helst med kvinnosaksrörelsen, man måste nog överdriva till en början för att det ska komma till en förändring, men ack så sakta det går trots allt.

I dag är jag otroligt arg på att media formligen skriker ut att VD:n för Sandvikens stora sportarena fått sparken! VD:n råkar vara kvinna, och jag är helt övertygad om att man inte hade uttryckt sig på samma sätt om det varit en man. Då hade det hetat: XXXX Olsson VD för Göransons Arena går vidare mot nya utmaningar...

Hur i h-e ska kvinnor våga bli chefer när de formligen slaktas om de misslyckas, eller gud bevare oss inte gör som man alltid gjort, eller som några grå betonggubbar vill att man ska göra!?

Jag är också arg på dessa utredningar om att människor med låg utbildning skulle ha sämre hälsa p g a att de underförstått "inte förstår att vårda sin hälsa". Den typen av forskning presenteras gång på gång, men så för h-e hjälp dem/oss då. Själv är jag ju helt klart stämplad som dum eftersom jag är rökare, överviktig och inte funktionsduglig i samhället. Nu säger man dessutom att lågutbildade (=dumma???) dör oftare i cancer eftersom de inte förstår att de ska söka vård i tid, åååååh hjälp mig!!!

När lilla Tove är vuxen så är vårt samhälle en mycket bättre plats att vara på, det måste jag tro på! Nu är hon 32 veckor på väg, och börjar bli en riktig liten bamsing.

Inga kommentarer: