måndag 15 juni 2009

"De heliga", Maria Küchen














Mikael, Petrus och Erik har under studietiden ett rockband. Mikael som är sångaren blir med tiden en riktigt stor stjärna. Många år senare kallar han på Petrus för att göra en frälsargärning. Han planerar också en storslagen konsert där han ska sprida sitt speciella budskap. Petrus som är bokens talesman, dras med i Mikaels fanatism, och är samtidigt mycket skeptisk.

Som mina kära döttrar skulle uttrycka saken: Skum bok! Küchen kan bättre!

1 kommentar:

Paula sa...

Hej! På självaste midsommaraftonen hälsar jag på en minut, mellan skurarna, mellan fiolstråkarna och sillen och nubben...
Ni har nog fått det fint nu som maken din har gnott! Här går flyttlasset på tisdag, men redan idag har vi transporterat så många kartonger som fick plats i bilen. Så känns det att vi liksom kommit igång...
Jag har lånat hem Doktor Glas nu, snart ligger den överst i högen! Sen ska jag ge mig på Ohlssons böcker.
Ha nu en ljuvlig midsommarhelg, värmen sägs komma nästa vecka,
Kramen