torsdag 13 september 2007

Mormorsrutor

Jag går på pysselgrupp på onsdagar och jag har lärt mig virka mormorsrutor! Det har jag varit sååå imponerad av länge, men virkning är ju inte min pryl (till nu kanske).

Tänkte köpa en kudde i mormorsrutor när vi var vid Göta kanal i fjol, i svindyr vid-kanalen-turist-butik för 500:-, nu kan jag göra en själv. Men tänk att nu lockar inte det, utan nu är det större projekt på gång: En hel d-a filt till vår kommande straighta soffa.

Undrar förresten om det är något freudianskt med mormorsrutor??? Barnbarn, barnbarn...

3 kommentarer:

Lina sa...

ÅH, vad är det för pysselgrupp? Jag har också alltid älskat mormorsrutor. Du måste lära mig.
Ska också göra en hel förbannad filt, tror jag...vad kul!!

Musslovich sa...

OH! Någon läser min blogg! Denna ångestfyllda medelålder sida...

Pysselgruppen är någon form av terapigrupp arrangerad av Gunilla T. Tyvärr är vi bara två förutom henne just nu, men jag hoppas på att vi blir fler.

Jag har redan virkat 10 rutor, skitsnygga tycker jag. Det är faktiskt väldigt lätt.

Lina sa...

Jag vill också ha en pysselgrupp.
Bra grej iallafall.

Bra, jag kommer komma hem till dig mycket snart, så får du visa mig!