tisdag 29 maj 2007

Spärrballong och stickning

Min mage är som en spärrballong idag! Vad är egentligen en spärrballong? En sprängfylld ballong eller?

Orsaken är hur som helst en riktig frossarkväll. Dagen efter Mors Dag dyker döttrarna upp med den helt underbaraste smörgåstårta, och jag var hungrig och huvudvärksfylld, vilket inte är bra egenskaper om man vill vara snäll mot sin mage. Senare dök Lotta upp med en pinfärsk butterkaka och typ två kilo (jag överdriver inte) lösviktsgodis. Visst, vi spelade också, men åt duktigt allihop. Eller var det så att det knappa kilo bigarråer vi köpt är oraken till magsvullnaden?!

Hur som helst hade vi mycket trevligt, spelade "Absolut överens" och "Alias". Lotta myntade: "Det är när man dricker vatten för att rensa upp lite, för att sen kunna äta ännu mer godis som man inser att man har ätstörningar"!

Mitt stickande av tröjor mm till Jesper och Mikaelas väntade tvillingar pågår. Dock kom det av sig, sedan mor och min kusin Maud tyckte att tröjorna såg oproportioneliga ut. Jag blev minst sagt irriterad, Maud tyckte att man bara kunde ta bort lite på sidorna...Alltså: Hur mycket har hon stickat!? Nåväl idag har jag mätt och kommit fram till att jag minsann stickat helt enligt mönstrets mått, så då är det väl i så fall modellen som är fel. Beställaren (min mor) får vackert acceptera tröjorna. Möjligen kan jag sticka en omgång till som är för de allra minsta bebisarna, de blir ju antagligen rätt pyttiga eftersom de är tvillingar och deras mor är en mycket liten och späd dam.

Firandet av kusin Anita i Öregrund var trevligt! Dagen efter var vi dock helt tömda på kraft och åkte till stugan och pysslade lite. Roland fixade in "Årets vatten". Härligt, nu kan man diska och tvätta händerna!

Töserna mina jag älskar er och bryr mig, det är väl därför jag tjatar!

Inga kommentarer: